سلفون استرچ – بررسی انواع سلفون پالت بندی، کاربرد، ویژگی و قیمت

نام نویسنده: مریم حیدری
سلفون استرچ

یکی از فرآیندهایی که پس از تولید محصولات مختلف برای عرضه آن‌ها به مشتریان، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بسته‌بندی محصولات است. برخی از انواع بسته‌بندی مستقیما بر روی محصول قرار می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر به عنوان بسته‌بندی نهایی دور تا دور محصول کشیده می‌شوند. از سلفون استرچ علاوه بر اینکه به عنوان اولین لایه بسته‌بندی محصولاتی مانند مواد غذایی استفاده می‌شود، می‌توانید آن را دور تا دور پالت نهایی محصول نیز بکشید و از آن در برابر گرد و غبار، رطوبت، آلودگی و… محافظت کنید.

کاربردهای گسترده، متنوع بودن اندازه و حتی میزان کشسانی و چسبندگی متفاوت انواع نایلون استرچ؛ این محصول بسته‌بندی را به یکی از رایج‌ترین نایلون‌های بسته‌بندی تبدیل کرده‌اند. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع سلفون استرچ و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

سلفون استرچ چیست؟

حتما تا به حال از سلفون برای بسته‌بندی مواد غذایی در خانه و نگهداری از آن‌ها در برابر آلودگی، رطوبت، گرد و غبار و… استفاده کرده‌اید. سلفون‌های نازک، شفاف و کشسانی که از آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات در خانه یا مغازه خود استفاده می‌کنید در واقع فیلم استرچ نام دارند، ولی چندین سال است به اشتباه در میان مردم به عنوان سلفون شناخته می‌شوند. بهتر است بدانید؛ سلوفان نام اولیه یک محصول بسته‌بندی شفاف بود که از سلولز تهیه می‌شد، ولی در حال حاضر چنین محصولی در صنعت نایلون‌های بسته‌بندی تولید نمی‌شود، بلکه پلی پروپیلن، پلی اتیلن، متالایز و… جایگزین سلولز شده‌اند و سلفون‌های تولید شده کاربردهای پیچیده‌تری نسبت به بسته‌بندی ساده مواد غذایی در خانه دارند. برای مشاهده لیست قیمت و مشخصات انواع مختلف استرچ، روی لینک زیر کلیک کنید.

از طرفی در حال حاضر طیف گسترده‌ای از یک محصول بسته‌بندی به نام سلفون استرچ برای قرار گرفتن بر روی پالت محصولات مختلف مانند مواد غذایی تولید می‌شوند که در کنار خاصیت کشسانی؛ شفافیت و چسبندگی بالایی نیز دارند. لازم به ذکر است نایلون‌های استرچ در اندازه‌ و ضخامت مختلف در دسترس هستند و متاسفانه به اشتباه، سلفون نامیده می‌شوند.

سلفون غذا

کاربردهای سلفون استرچ

انواع سلفون استرچ به دلیل خاصیت کشسانی، چسبندگی و مقاومت حرارتی بالایی که دارند؛ یک گزینه مناسب برای بسته‌بندی نهایی محصولات مختلف محسوب می‌شوند. در حال حاضر علاوه بر اینکه انواع مختلفی از نایلون استرچ شفاف تولید می‌شوند، نمونه‌های رنگی این محصولات بسته‌بندی هم در دسترس هستند.

توجه داشته باشید هر یک از انواع نایلون استرچ را می‌توان با در نظر گرفتن کیفیت مواد اولیه آن‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی یا سایر محصولاتی مانند کتاب، مبل، کارتن و… انتخاب کرد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول بسته‌بندی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بسته‌بندی مواد غذایی مانند گوشت و میوه
  • قرار گرفتن بر روی وسایل مختلف برای جابه‌جایی و انبار کردن
  • بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی
  • محافظت از وسایل حساس به خط و خش
  • بسته‌بندی پالت‌های حاوی لباس و پارچه

به طور کلی از انواع نایلون استرچ می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات مختلف اعم از غذایی، صنعتی و… استفاده کنید و از آن‌ها در برابر صدمه دیدن، آلوده شدن و همچنین نشتی کردن محافظت کنید. توجه داشته باشید انواع نایلون استرچ با خاصیت کشسانی و چسبندگی بالایی که دارند به راحتی بر روی محصولات با شکل‌های مختلف قرار می‌گیرند و باعث کاهش فضای مورد نیاز جهت انبار کردن و جابه‌جایی می‌شوند.

انواع سلفون استرچ

همانطور که گفتیم در حال حاضر انواع مختلفی از نایلون استرچ در دسترس هستند که هر کدام از آن کاربرد مختص به خود را دارند. انواع سلفون استرچ در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند و ضخامت‌های متفاوتی نیز دارند. بنابراین برای انتخاب یک نایلون استرچ مناسب باید به عرض، ضخامت، مات یا شفاف بودن، میزان کشسانی، چسبندگی و همچنین درجه کیفی جنس آن توجه کنید. بر همین اساس انواع نایلون استرچ موجود در بازار شامل موارد نامبرده در ادامه مطلب هستند:

سلفون استرچ غذایی

از نایلون استرچ غذایی برای بسته‌بندی مواد غذایی مانند انواع گوشت، میوه، سبزیجات، قارچ و هر ماده غذایی دیگری که باید در برابر گرد و غبار و آلاینده‌ها محافظت شوند، استفاده خواهد شد. درجه کیفی، میزان شفافیت، کشسانی و چسبندگی این نوع نایلون استرچ بسیار بالاست و گزینه مناسبی برای بسته‌بندی محصولات غذایی در کمترین زمان ممکن و در حین حال با بالاترین کیفیت محسوب می‌شود.

دستگاه سلفون استرچ

سلفون استرچ صنعتی

همانطور که گفتیم در صنایع مختلف از نایلون استرچ برای بسته‌بندی نهایی پالت محصولات تولید شده نیز استفاده می‌شود. نایلون استرچ صنعتی دارای ضخامت و عرض بیشتری است و به همین علت می‌توانید از آن برای بسته‌بندی کارتن‌ها، پالت‌ها و به طور کلی محصولات با اندازه بزرگ استفاده کنید. توجه داشته باشید هر چه قدر ضخامت نایلون استرچ بیشتر باشد، خاصیت کشسانی آن تا حدودی کاهش می‌یابد.

نایلون استرچ دستی

نایلون استرچ دستی توسط یک یا چند نفر به دور محصولات مورد نظر پیچیده می‌شوند. در این فرآیند هیچ دستگاه نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیکی دخالت ندارد و تمام روند بسته‌بندی به صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. معمولاً از این نوع برای بسته بندی محصولات در خانه یا کارگاه‌ها و رستوران‌های کوچک استفاده می‌شود.

نایلون استرچ ماشینی

در کنار نوع دستی سلفون استرچ، نوع ماشینی آن هم در دسترس است که انجام فرآیند بسته‌بندی را آسان‌تر می‌کند. به کمک نایلون استرچ ماشینی می‌توانید در مدت زمان کمتر و با دقت بیشتری، محصولات مورد نظر خود را بسته‌بندی کنید. نوع ماشینی، میزان کشش بیشتری دارد و در نتیجه با مقدار کمتری سلفون، وسایل بیشتری را می‌توان با سرعت بالا بسته بندی کرد.

مزیتهای سلفون استرچ

بسته‌بندی یکی از فرآیندهای مهم در عرضه محصولات مختلف محسوب می‌شود. اگر محصول تولید شده، بسته‌بندی مناسبی نداشته باشد؛ در برابر عوامل محیطی به شدت آسیب می‌بیند و حتی ممکن است کارایی خود را نیز از دست بدهد. انواع سلفون استرچ به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات بسته‌بندی برای محافظت از مواد غذایی مانند گوشت، میوه، سبزیجات و… در برابر رطوبت، گرد و غبار و عوامل میکروبی استفاده می‌شوند.

از طرفی نایلون استرچ‌های صنعتی؛ جابه‌جایی و انبار کردن محصولات تولید شده در صنایع مختلف را آسان‌تر می‌کنند و از آن‌ها در برابر گرد و غبار، خط و خش و همچنین رطوبت محافظت خواهند کرد. به طور کلی انواع نایلون استرچ با خاصیت چسبندگی و کشسانی بالایی که دارند فرآیند بسته‌بندی را آسان و میزان فضای لازم برای نگه‌داری محصولات را کاهش می‌دهند.

قیمت و خرید سلفون استرچ

امروزه بسته‌بندی‌های اصولی محصولات مختلف علاوه بر اینکه از آن‌ها در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنند، باعث جذب مشتری نیز می‌شوند. بدون شک هر کسی تمایل دارد محصولات مورد نظر خود را در یک بسته‌بندی سالم، بهداشتی و زیبا تحویل بگیرد. سلفون استرچ یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف محسوب می‌شود. همچنین فراهم بودن امکان چاپ بر روی انواع نایلون استرچ، باعث محبوب‌تر شدن این محصول بسته‌بندی در صنایع مختلف شده است. برای اطلاع از قیمت انواع سلفون و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. استرچ پوشان پلاستیک از مواد پلی اتیلن تولید می‌شود و یک راهکار عالی برای بسته بندی انواع محصولات خوراکی و صنعتی است.

سلفون پالت بندی چیست؟

سلفون پالت بندی یک نوع فیلم پلاستیکی شفاف و نازک است که برای بسته‌بندی محصولات روی پالت استفاده می‌شود. این فیلم معمولاً از جنس پلی اتیلن یا پی وی است است و دارای خاصیت کشسانی بسیار بالایی است. این خاصیت کشسانی باعث می‌شود که سلفون پالت بندی بتواند به دور پالت و محصولات روی آن به خوبی بچسبد و از آنها در برابر ضربه، گرد و غبار و آلودگی محافظت کند.

سلفون پالت بندی در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، داروسازی، مواد شیمیایی، قطعات خودرو و… کاربرد دارد. از این فیلم برای بسته بندی انواع محصولات مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، داروها، قطعات صنعتی، اسباب‌بازی‌ها و… استفاده می‌شود. در واقع هر محصولی که روی پالت قرار می‌گیرد با این سلفون قابل بسته شدن است.

سلفون پالت در عرض‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. عرض این فیلم معمولاً بین 5 تا 50 سانتی‌متر و ضخامت آن بین 14 تا 23 میکرومتر است. برای استفاده از سلفون پالت بندی، ابتدا پالت را با محصولات مورد نظر پر می‌کنند. سپس فیلم سلفون را به دور پالت و محصولات می‌پیچند.

مزیت‌های استفاده از سلفون پالت بندی

مزیتتوضیح
حفاظت از محصولات در برابر ضربه، گرد و غبار و آلودگیسلفون پالت بندی نوعی پلیمر و دارای خاصیت کشسانی و چسبندگی بسیار بالایی است. خاصیت کشسانی باعث می‌شود که سلفون بتواند به دور پالت و محصولات روی آن به خوبی بچسبد و از آنها در برابر ضربه، گرد و غبار و آلودگی محافظت کند.
حفظ کیفیت محصولاتسلفون پالت بندی به حفظ کیفیت محصولات در حین حمل و نقل کمک می‌کند. این فیلم از محصولات در برابر آسیب دیدن محافظت و از فساد آنها جلوگیری می‌کند.
سهولت در حمل و نقلسلفون پالت بندی باعث می‌شود که حمل و نقل محصولات آسان‌تر شود. این فیلم پالت را محکم می‌کند و از تکان خوردن و افتادن محصولات روی پالت جلوگیری می‌کند.
کاهش هزینه های حمل و نقلسلفون پالت بندی با کاهش آسیب دیدن محصولات در حین حمل و نقل، می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهد.
جلوگیری از سرقتسلفون پالت بندی با محکم کردن پالت و محصولات روی آن، می‌تواند از سرقت محصولات جلوگیری کند.

1 در مورد “سلفون استرچ – بررسی انواع سلفون پالت بندی، کاربرد، ویژگی و قیمت”

  1. سلام وقت بخیر و خسته نباشین.
    یک سری نکات رو میخوام یادآور بشم خدمتتون؛ درصورت اشتباه بودن کامنت بذارین لطفا.

    1-انواع سلفون استرچ به دلیل خاصیت کشسانی، چسبندگی و “مقاومت حرارتی بالایی” که دارند:
    مقاومت حرارتی ایده آل استرچ زیر 80 درجه سانتیگراد می باشد و به همین دلیل بالا محسوب نمی شود؛ اما در شرینک می توان بدین صورت گفت.

    2-هر چه قدر ضخامت نایلون استرچ بیشتر باشد، خاصیت کشسانی آن تا حدودی کاهش می‌یابد:
    با افزایش ضخامت استرچ، (در شرایط دمایی و مواد اولیه و… یکسان) به قطع کشش آن نیز افزایش می یابد.

    3-فراهم بودن امکان چاپ بر روی انواع نایلون استرچ:
    به دلایل مختلف، بالای 99% مواقع چاپ صورت نمی گیرد؛ حداقل درمورد شرکت پوشان پلاستیک می توان گفت استرچِ قابل چاپ اراِئه نمی دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک، شماره همراه خود را وارد نمایید.