استرچ صنعتی – ویژگی و بررسی قیمت انواع فیلم استرچ صنعتی

نام نویسنده: مریم حیدری
فیلم استرچ صنعتی - معرفی محصول و بررسی قیمت

همواره تعیین بهترین روش ارسال با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی دغدغه کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. این پرسش که چه نوع بسته‌بندی برای محصولات مناسب است، یکی از سوال‌های پرتکرار است. نحوه بسته‌بندی، بودجه، نوع اقلام، صنعت و دستگاه‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، نهایتا مشخص کننده راه حل مناسب است. فیلم استرچ صنعتی راهکاری عالی برای بستن بارهای کوچک و بزرگ است که راندمان بخش ارسال و نگهداری را افزایش داده و نقش موثری در کاهش هزینه‌های نهایی دارد. کارخانه پوشان پلاستیک انواع فیلم استرچ صنعتی را، در ضخامت‌ها و عرض‌های گسترده‌ای تولید می‌کند که تمامی آن‌ها امکان سفارشی‌سازی متناسب با شرایط پروژه را نیز دارند. می‌توانید برای خرید فیلم استرچ صنعتی از پوشان پلاستیک، با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید و به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره استرچ‌ها، روی لینک زیر کلیک کنید.

فیلم استرچ صنعتی چیست؟

احتمالاً بارها سلفون‌های غذا را که در آشپزخانه استفاده می‌شوند، مشاهده کرده‌اید. این سلفون‌ها به نسبت حالت عادی کش می‌آیند و خاصیت چسبندگی دارند که یک بسته بندی محکم و در عین حال یک حفاظت عالی پدید آورند. سلفون در واقع نوعی استرچ است. استرچ رپ (Stretch wrap) یا فیلم استرچ (stretch film) یک فیلم پلاستیکی با قابلیت کشش بالا است که دور اقلام پیچیده می‌شود. فیلم به علت قابلیت الاستیک زیاد، اقلام را محکم نگه می‌دارد و استفاده اصلی آن برای نگهداری محکم بارهای پالت در کنار یکدیگر است.

ضخامت استرچ در حد میکرون و بسیار نازک است. برای تولید آن معمولاً از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود که محبوب‌ترین آن‌ها پلی اتیلن است. استرچ به دلیل قابلیت کششی و چسبندگی که دارد، می‌تواند چند کالا را کنار هم نگه دارد و یک بسته محکم ایجاد کند. استرچ در لغت به معنای کشش است و با نام فیلم کششی نیز در بازار شناخته می‌شود. تمامی مدل‌های استرچ، هنگام استفاده کش می‌آیند، اما بعضی از مدل‌های آن مانند فیلم استرچ سوپر پاور تا 300 درصد نیز افزایش طول پیدا می‌کنند. فیلم پس از اعمال، یک نیروی انقباضی در اطراف بار و محصولات ایجاد می‌کند که آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارد.

فیلم استرچ به دو روش تولید می‌شود: دمشی (Blown Stretch Film) و ریخته گری (Cast Stretch Film). در هر دو روش، مواد اولیه ترموپلاستیک است، اما آنچه که باعث ایجاد تفاوت می‌گردد، فرایند پردازش و تولید فیلم است. فیلم ریخته گری یا کست، هزینه تولید پایین‌تر، امکان ایجاد قابلیت چسبندگی دو طرفه و صدای کمتری دارد، اما قدرت چسبندگی آن کمتر است و بعد از کشیده شدن، به حالت اول باز نمی‌گردد. فیلم دمشی مقاومت و قدرت کششی بالاتری دارد، اما گران است و هنگام استفاده صدای زیادی ایجاد می‌کند.  

مقایسه استرچ صنعتی و خانگی

مقایسه استرچ صنعتی و خانگی

استرچ خانگی همان سلفون معمولی است که برای کاربردهای معمول روزانه مانند نگهداری غذا در یخچال یا مهمانی استفاده می‌شود، اما فیلم صنعتی بیشتر در کارگاه‌ها و صنایع بزرگ استفاده می‌شود. نوع خانگی به روش دستی اعمال می‌شود و کشش کمتری دارد. در مقایسه با توجه به قابلیت کشش بیشتر استرچ صنعتی، برای اعمال بهتر نیاز به دستگاه داریم تا به خوبی کشیده شود. در واقع بدون استفاده از دستگاه، استرچ به اندازه کافی کش نمی‌آید و هزینه شما به هدر می‌رود. 

فیلم استرچ صنعتی را می‌توانید با توجه به نوع بار و نیازتان شخصی سازی کنید و عرض و ضخامت دلخواه را سفارش دهید. مدل خانگی معمولاً فاقد ویژگی یو وی است، اما استرچ صنعتی Anti-UV نیز در بازار موجود است تا در حالتی که بار زیر نور خورشید حمل و نگهداری می‌شود، آسیب نبیند.

انواع استرچ صنعتی

استرچ سوپر پاور

این مدل استرچ با قدرت کشش عالی، بهترین انتخاب برای بسته‌بندی اقلام صنعتی در کارخانه‌های بزرگ و برای بارهای حجیم است. استرچ فوق کششی را در ماشین‌های پرسرعت می‌توانید به کار ببرید. محصول چندین برابر طول عادی کشش پیدا می‌کند، در نتیجه با صرف هزینه کمتر، بارهای بیشتری را پالت بندی خواهید کرد. با هدف ایمنی و محافظت از پالت‌ها، بسته‌بندی نوشابه، آب معدنی، پروفیل، لوله و اتصالات، انواع کارتن و… به کار می‌رود. استرچ دارای خاصیت چسبندگی است و پس از استفاده دیگر نیاز به چسب نخواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید. 

فیلم استرچ فوق کششی

فیلم استرچ معمولی

برای صنایع کوچک‌تر و کارگاه‌های تولیدی، استرچ با قدرت کشش بالا، چندان کارایی ندارد. در این صنایع بهتر است از استرچ معمولی و با قدرت کشش کمتر استفاده شود. قیمت استرچ معمولی ارزان‌تر است، اما با توجه به اینکه کشش کمتری دارد، استرچ بیشتری مصرف می‌گردد. فیلم کششی معمولی، چسبندگی بالا و کشش مناسبی دارد و در عین حال از انتقال ضربه و رطوبت به کالاها جلوگیری می‌کند. مزیت دیگر آن، امکان تولید به صورت رنگی است که در نتیجه باعث می‌شود، با بسته‌بندی متمایزی محصولات را به بازار عرضه کرد.

فیلم استرچ معمولی صنعتی

پلاستیک سیلاژ

سیلاژ برای تامین غذای در زمستان و روزهای سرد سال استفاده می‌شود. شاید این تصور وجود داشته باشد که پلاستیک سیلو یا سیلاژ، استرچ نیست و در گروه محصولات صنعتی قرار نمی‌گیرد. پلاستیک سیلاژ اما در اصل نوعی استرچ است که ویژگی آنتی یو وی نیز معمولاً دارد و در صنعت دامداری متداول است. استرچ سیلاژ از محصولات مانند یونجه، علف و… در برابر هوازدگی و رطوبت هم در فضای باز و هم بسته حفاظت می‌کند. به علاوه از هدر رفتن آن‌ها در زمان حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند و سرعت برداشت محصول و بسته‌بندی را افزایش می‌دهد. 

پلاستیک سیلوی پوشان پلاستیک

استرچ غذا

فیلم استرچ غذا، هم در آشپزخانه‌های خانگی کاربرد دارد هم در کارخانه‌های تولید مواد غذایی، کترینگ‌ها و رستوران‌ها. استرچ غذایی تحت شرایط کاملاً ایزوله تولید می‌شود و در صورت تماس مستقیم با غذا، هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند و کاملاً بهداشتی است. معمولاً در ایران از استرچ پی وی سی برای بسته‎بندی استفاده می‌شود، اما با توجه به آزمایش‌های انجام شده در سطح جهانی، این کار خطرناک و ممکن است در طولانی مدت سرطان‌زا باشد. استرچ غذای پوشان پلاستیک از ماده اولیه پلی اتیلن تولید می‌شود که دارای استاندارد جهانی و سیب سلامت است. 

استرچ صنعتی محافظ غذا

نایلون مالچ

مالچ دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی است و در صنعت کشاورزی نقشی حیاتی و چشمگیر دارد. پلاستیک مالچ به عنوان یک لایه محفظ روی خاک قرار می‌گیرد و باعث کاهش رشد علف‌های هرز و بهبود شرایط خاک می‌گردد. نایلون مالچ نوعی فیلم استرچ است و عموماً در رنگ مشکی سفارش داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت و خرید محصول روی دکمه زیر کلیک کنید. 

پلاستیک مالچ پوشان پلاستیک

فیلم استرچ دستی

خرید دستگاه برای بسته‌بندی، اگر تعداد محصولات و پالت‌ها کم باشد، چندان به صرفه نیست. در این شرایط به جای استفاده از استرچ ماشینی می‌توان از استرچ دستی استفاده کرد. اگرچه در این حالت مقدار استرچ بیشتری مصرف می‌شود، اما با توجه به گران بودن دستگاه‌ها، انتخاب معقول‌تری است. برای استفاده بهینه‌تر از استرچ‌های دستی می‌توان از دستگاه مخصوص استرچ دستی استفاده کرد که فیلم روی آن قرار می‌گیرد و راحت‌تر دور بار پیچیده می‌شود. 

فیلم استرچ دستی پوشان پلاستیک

قیمت فیلم استرچ صنعتی

تفاوتی ندارد که قصد خرید چه مدل فیلم بسته بندی پلاستیکی را داشته باشید، نهایتاً فاکتورهای ثابتی وجود دارد که قیمت نهایی پرداختی شما را تعیین می‌کند. این محصولات از نفت و گاز تولید می‌شوند و قیمت‌های آن متناسب با آن تغییر می‌کند. قیمت فیلم استرچ به ضخامت، نوع استرچ، عرض، ویژگی‌های اضافی مانند آنتی یو وی، ماده اولیه، برند و کیفیت بستگی دارد. برای دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید یا از طریق صفحه ثبت سفارش اقدام کنید. هنگام خرید استرچ به نکات زیر توجه کنید:

  • درصد کشش
  • عرض و ضخامت
  • رنگ 
  • قابلیت چاپ‌پذیری
  • کیفیت
  • ماده اولیه
  • تعداد لایه پلاستیک
  • اختلاف ضخامت
کاربردهای استرچ صنعتی

کاربردهای فیلم استرچ صنعتی

  • پالت پیچی: یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای محکم کردن بار روی پالت هنگام حمل‌ونقل، فیلم استرچ صنعتی است. به سادگی جعبه‌ها را روی پالت قرار دهید و فیلم کششی را در اطراف آنها بپیچید. این کار را می‌توان با دست یا با استفاده از دستگاه تخصصی برای بسته بندی سریع و ایمن پالت انجام داد. بسته بندی استرچ همچنین برای بارهای سنگین انتخاب مناسبی است. 
  • بسته بندی: استرچ یک راهکار عالی برای بسته‌بندی چند محصول کنار هم است. می‌توان چند کالای کوچک را کنار هم گذاشت و با استرچ یک بسته واحد ایجاد کرد تا انبارداری، حمل و نقل و نگهداری آن‌ها آسان‌تر شود. خیلی از محصولات جینی (بسته‌های 6 عددی) با استرچ پیچیده می‌شوند. لوله، کابل، محصولات صنعتی و… نیز با استرچ بسته‌بندی می‌گردند. 
  • رول و قرقره ایمن: فیلم کششی را می توان برای محکم کردن اقلام رول شده مانند موکت یا حلقه سیم استفاده کرد. یک راه آسان و مقرون به صرفه برای جلوگیری از باز شدن در حین حمل و نقل و ذخیره سازی است. به سادگی چند لایه فیلم کششی را در اطراف مواد رول شده یا حلقه شده بپیچید. فیلم به خودش می‌چسبد، بدون نیاز به بند یا چسب.
  • حفاظت از محصول: گاهی اوقات از فیلم کششی برای محافظت از نور برای محصولات موجود در قفسه استفاده می‌شود. کالاهای مصرفی ممکن است به جای بسته بندی در جعبه مقوایی برای فروش، در یک لایه بسته بندی کششی پیچیده شوند. بسته بندی کششی از محصولات در برابر رطوبت، کثیفی و خراش محافظت کرده و در عین حال محصول را در دید نگه می‌دارد. همچنین برای اطمینان از اینکه هنگام ارسال، نور خورشید اثر منفی روی اقلام ندارد، از استرچ آنتی یو وی می‌توان استفاده کرد. 
  • جابه‌جایی: بسته بندی کششی برای محافظت و ایمن کردن وسایل بزرگ برای حمل و نقل عالی است. اغلب از فیلم کششی برای محافظت از مبلمان در برابر خراش و پارگی در حین جابجایی استفاده می‌کنند، همچنین کشوهای کمدها را بسته نگه می‌دارد. البته تجهیزات صنعتی را نیز می‌توان با فیلم کششی محافظت کرد. فیلم قطعات متحرک را تثبیت می‌کند و خطر آسیب به تجهیزات گران قیمت را کاهش می‌دهد.

روش استفاده از استرچ صنعتی

استرچ صنعتی برای بسته بندی و ایمن کردن محصولات برای حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده می‌شود. مراحل استفاده از فیلم کششی صنعتی به شرح زیر است:

  1. اقلام مورد نظر را برای بسته بندی آماده کنید: اطمینان حاصل کنید که کالاها تمیز، خشک و عاری از هر گونه برآمدگی یا لبه‌های تیزی باشند که ممکن است فیلم را سوراخ کند.
  2. نایلون استرچ صنعتی مناسبی انتخاب کنید: ضخامت و عرض مناسب فیلم کششی را بسته به وزن و اندازه اقلام انتخاب کنید.
  3. فیلم استرچ را در دستگاه قرار دهید: رول فیلم کششی را در حالی که انتهای شل فیلم رو به بیرون است روی دستگاه پخش قرار دهید. با یک دست فیلم را در جای خود نگه دارید و با دست دیگر چند اینچ از فیلم را آزاد کنید.
  4. بسته بندی را شروع کنید: انتهای شل فیلم کشش را به اقلام ثابت کنید و شروع به پیچیدن فیلم در اطراف محصولات کنید. هنگامی که آن را به دور اقلام می‌پیچید، فیلم را محکم نگه دارید. هر لایه از فیلم را حدود 50٪ روی لایه قبلی قرار دهید تا بسته بندی محکم باشد.
  5. به بسته بندی ادامه دهید: به پیچیدن فیلم کششی دور مورد ادامه دهید تا کاملاً پوشانده شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ شکاف در بسته بندی وجود ندارد.
  6. انتهای فیلم استرچ را محکم کنید: پس از اتمام پیچیدن، انتهای فیلم را زیر آخرین لایه لفاف قرار دهید یا از یک پخش کننده فیلم استرچ با کاتر برای برش فیلم استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک، شماره همراه خود را وارد نمایید.