نایلون بسته بندی‌‌‌‌ چیست؟ بررسی کامل انواع، ویژگی و کاربرد

نام نویسنده: مریم حیدری
نایلون بسته بندی چیست

استفاده از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ یکی از بهترین و رایج‌ترین ‌روش‌های عرضه محصولات مختلف است. امروزه برای بسته‌بندی‌‌ اولیه تا نهایی مواد غذایی و سایر محصولات صنعتی از نایلون‌های مختلف استفاده می‌‌‌شود. البته هر یک از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ دارای یک سری ویژگی و کاربردهای مختص به خود هستند. بنابراین برای انتخاب و خرید نایلون بسته بندی‌‌‌‌ باید ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها را بررسی کنید. بر همین اساس در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ می‌‌‌پردازیم.

نایلون بسته بندی‌‌‌‌ از چه موادی تولید می‌شود؟

بهتر است بدانید امروزه انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ از مواد پلیمری مختلفی تولید می‌‌‌شوند. البته در گذشته دسته‌ای ‌از نایلون‌های بسته‌بندی‌‌؛ یعنی سلفون‌ها از مواد گیاهی تولید می‌‌‌شدند. در حالی که امروزه حتی سلفون‌ها نیز با استفاده از مواد پلیمری تولید خواهند شد. از جمله مهم‌ترین ‌مواد پلیمری تشکیل دهنده نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ نیز می‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

توجه داشته باشید همه انواع مواد پلیمری برای تولید نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ مواد غذایی مناسب نیستند. از طرفی هر کدام از این مواد اولیه نیز ویژگی‌های منحصر به فردی را در نایلون‌های تولید شده ایجاد می‌‌‌کنند. به همین علت جنس نایلون بسته بندی‌‌‌‌ یکی از مهم‌ترین ‌مواردی است که هنگام انتخاب نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ باید به آن توجه کنید. از طرفی برای تولید نایلون بسته بندی‌‌‌‌؛ مواد افزودنی مانند رنگ‌ها نیز به مواد اصلی اضافه می‌‌‌شوند.

انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌

همانطور که گفتیم در حال حاضر انواع مختلفی از نایلون بسته بندی‌‌‌‌ تولید می‌‌‌شوند. در واقع بر خلاف تصور اغلب مردم؛ تمام نایلون‌های مورد استفاده در بسته‌بندی‌‌ محصولات مختلف، از یک نوع نیستند. بنابراین باید با ویژگی‌های هر یک از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ آشنا باشید. از جمله مهم‌ترین ‌نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ نیز می‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1_ نایلون استرچ

یکی از کاربردی‌ترین ‌نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ تولید شده؛ نایلون یا با عبارت درست‌تر فیلم استرچ است. استفاده از استرچ به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، رایج شده است. بر همین اساس در ادامه مطلب به ویژگی‌های انواع نایلون استرچ اشاره می‌‌‌کنیم:

  • دارای خاصیت کشسانی مطلوب
  • چسبندگی مناسب
  • قابل تولید در مدل‌های شفاف و رنگی
  • امکان تولید با مواد اولیه مختلف
  • قابل تولید در ابعاد و ضخامت متنوع

به این ترتیب انواع نایلون استرچ در یکی از دو دسته زیر قرار می‌‌‌گیرند:

  • استرچ غذایی: این نوع استرچ از پی وی سی تولید می‌‌‌شود، زیرا باید کاملا بهداشتی باشد. از استرچ غذایی برای بسته‌بندی‌‌ مواد غذایی به ویژه محصولات تازه و خشک نشده استفاده می‌‌‌کنند.
  • استرچ پالت: استرچ صنعتی یا استرچ پالت نوع دیگری از استرچ است که برای بسته‌بندی‌‌ تکی یا چندتایی محصولات مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد. معمولا از استرچ پالت برای پالت‌بندی محصولات تولید شده در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌‌‌شود. به این ترتیب استرچ به دور محصولات قرار گرفته بر روی پالت، می‌‌‌پیچد و جابه‌جا‌‌یی آن‌ها را آسان‌تر می‌‌‌کند.
نایلون استرچ

2_ نایلون شیرینگ

نام این نوع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ از مهم‌ترین ‌ویژگی آن یعنی جمع شوندگی گرفته شده است. فیلم شیرینگ، شرینگ و شرینک همگی نام‌های رایج این نوع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ هستند. نایلون‌های شیرینگ در اثر تماس با حرارت مستقیم؛ جمع شده و به دور محصول قرار می‌‌‌گیرند. به همین علت علاوه بر بسته‌بندی‌‌ تکی، برای بسته‌بندی‌‌ چندتایی محصولات نیز قابل استفاده هستند. به طور کلی نایلون‌های شیرینگ بر اساس نوع مواد اولیه در دسته‌های زیر قرار می‌‌‌گیرند: 

  • شیرینگ پلی اتیلن: بهتر است بدانید پلی اتیلن یک پلیمر گرما نرم است. به همین علت در اثر تماس مستقیم با حرارت به راحتی تغییر شکل می‌‌‌دهد. به دلیل وجود همین خاصیت؛ از شیرینگ پلی اتیلن برای بسته‌بندی‌‌ چندتایی محصولات استفاده می‌‌‌شود. پک‌های چندتایی بطری‌ها، کنسروها و… همگی با استفاده از شیرینگ پلی اتیلن آماده می‌‌‌شوند.
  • شیرینگ پی وی سی: نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ شکننده، نازک و طرح داری که دور شیشه‌های مربا، ترشی، کشک و موارد این چنینی قرار می‌‌‌گیرند؛ شیرینگ پی وی سی هستند. به طور کلی پی وی سی به اندازه پلی اتیلن گرما نرم و انعطاف پذیر نیست. به همین علت از شیرینگ پی وی سی کمتر برای بسته‌بندی‌‌ چندتایی محصولات استفاده نمی‌‌‌شود.
  • شیرینگ پلی الفین: پلی الفین نوعی پلیمر مقاوم در برابر ضربه است که به واسطه خاصیت کشسانی و گرما نرم بودن آن شناخته می‌شود. بهتر است بدانید پلی اتیلن هم نوعی پلی الفین است، ولی تفاوت‌های مشخصی نیز با یکدیگر دارند. به طور کلی شیرینگ پلی الفین از ویژگی‌هایی همچون کشسانی مناسب، مقاومت در برابر ضربه، شفافیت و قیمت مقرون به صرفه برخوردار است.

توجه داشته باشید برتری شیرینگ پلی اتیلن نسبت به پلی الفین به میزان مقاومت آن‌ها در برابر وزن سنگین محصولات مرتبط است. شیرینگ پلی اتیلن می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. به همین علت استفاده از شیرینگ پلی اتیلن رایج‌تر است.

3_ سلفون

بهتر است بدانید سلفون و استرچ در واقع یک نوع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ هستند. استرچ، سلفون استرچ و سلفون همگی نام‌های مختلف فیلم استرچ هستند. ولی می‌‌‌توان آن‌ها را در دو دسته مختلف نیز قرار داد. به طور کلی ویژگی‌های استرچ و سلفون‌ها یکسان بوده و همه آن‌ها دارای خاصیت چسبندگی و کشسانی بالا هستند. مهم‌ترین ‌نکته‌ای ‌که در مورد استرچ‌های صنعتی وجود دارد؛ افزایش تعداد لایه‌های آن‌هاست. در واقع استرچ‌های صنعتی را در مدل‌های 3 و 5 لایه تولید می‌‌‌کنند. از جمله مهم‌ترین ‌مدل‌های سلفون نیز می‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بنابراین برای خرید سلفون ابتدا باید نوع کار مورد نظر را مشخص کنید. به این ترتیب امکان مشخص شدن ابعاد، تعداد لایه‌ها و حتی رنگ سلفون هم فراهم می‌‌‌شود.

4_ پلاستیک گلخانه

برای فراهم کردن دما و شرایط مناسب یک گلخانه هم نایلون‌های مختلفی تولید می‌‌‌شوند. این محصولات که به عنوان نایلون یا پلاستیک گلخانه شناخته شده‌اند در ابعاد گسترده و عریض تولید می‌‌‌شوند. به طور کلی از پلاستیک گلخانه برای احداث یک گلخانه استفاده می‌‌‌شود. بنابراین نایلون گلخانه به دور محوطه داربست‌کشی شده گلخانه قرار می‌‌‌گیرد. با توجه به ضخامتی هم که نایلون گلخانه دارد؛ حفظ شرایط دمایی داخل گلخانه آسان‌تر خواهد شد.

نایلون گلخانه

5_ نایلون حبابدار

در کنار سایر انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌، نایلون‌های حبابدار نیز تولید می‌‌‌شوند. همانطور که از نام این نایلون مشخص است؛ دارای یک سری حباب بوده و مانع از وارد شدن ضربه به محصول خواهد شد. به طور کلی از نایلون‌های حبابدار برای بسته‌بندی‌‌ تکی و چندتایی محصولات و پالت‌ها استفاده می‌‌‌شود. البته برای استفاده از نایلون حبابدار به طناب، چسب یا سلفون هم نیاز دارید، زیرا این نوع نایلون مانند سلفون خاصیت چسبندگی ندارد. یکی دیگر از کاربردهای کمتر رایج نایلون حبابدار نیز مصارف گلخانه‌ای ‌است.

نایلون حبابدار

6_ نایلون چسب دار

حتما تا به حال نایلون‌های چسب دار قرار گرفته بر روی وسایل گران قیمت و حساس مانند قطعات کامپیوتر را دیده‌اید. این نایلون‌ها که به نایلون چسب دار معروف هستند؛ برای جلوگیری از وارد شدن خط و خش، تغییر رنگ و به طور کلی حفظ کیفیت و سلامت محصولات مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند. چسبی که در پشت نایلون چسب دار وجود دارد هم به چسب بی اثر معروف است، زیرا بعد از برداشتن نایلون اثری از چسب بر روی محصولات باقی نمی‌‌‌ماند.

7_ نایلون دسته دار

یکی از ساده‌ترین ‌و در عین حال شناخته شده‌ترین ‌نایلون‌های تولید شده؛ نایلون دسته دار است. از این نوع نایلون برای عرضه محصولات مختلف استفاده می‌‌‌شود. در واقع برای عرضه محصولات در یک فروشگاه مواد غذایی، پوشاک، کفش فروشی و هر فروشگاه دیگری از نایلون دسته دار استفاده می‌‌‌شود. لازم به ذکر است نایلون‌های دسته دار را می‌‌‌توانید در ابعاد، ضخامت، رنگ و طرح‌های مختلف سفارش دهید.

پلاستیک دسته دار

8_ نایلون زیپ دار

باز و بسته کردن نایلون‌های مختلف به ویژه نایلون‌هایی که برای بسته‌بندی‌‌ مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند؛ یک موضوع چالش برانگیز است. به همین علت نایلون‌های زیپ دار به صورت تک زیپ و دو زیپ تولید می‌‌‌شوند. این نایلون‌ها که به زیپ کیپ هم معروف هستند؛ به نگهداری بهتر و استفاده مجدد از بسته‌بندی‌‌ محصولات مختلف کمک می‌‌‌کنند.

انواع نایلون در صنعت بر اساس رنگ

بهتر است بدانید امروزه انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ را در رنگ‌های مختلف نیز تولید می‌‌‌کنند. بنابراین انتخاب شفاف یا رنگی بودن نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ به مشتریان سپرده می‌‌‌شود. برای تولید نایلون‌های رنگی نیز از مستربچ‌های مختلف استفاده خواهد شد. البته در این میان برخی از نایلون‌ها خاصیت رنگ‌پذیری بهتری دارند. به طور کلی انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ بر اساس رنگ شامل موارد زیر هستند:

1_ نایلون شفاف و شیری

برای تولید نایلون‌های شفاف از هیچگونه رنگ و افزودنی رنگی استفاده نمی‌‌‌شود. به همین علت نایلون تولید شده کاملا شفاف بوده و محصولات قرار گرفته در آن به خوبی قابل رویت هستند. بهتر است بدانید نایلون‌های شفاف کاربردهای گسترده‌ای ‌دارند. از عرضه محصولات یک فروشگاه تا بسته‌بندی‌‌ آن‌ها در کارخانه؛ همگی جزء کاربردهای نایلون شفاف هستند. توجه داشته باشید نباید نایلون شفاف را همان نایلون شیری در نظر بگیرید. به طور کلی نایلون‌های شیری، صدفی و سفید جزء دسته نایلون‌های شیری قرار می‌‌‌گیرند. بنابراین محصولات قرار گرفته در این نوع نایلون‌ها قابل رویت نیستند.

2_ نایلون رنگی و مشکی

امروزه برای افزایش زیبایی بسته‌بندی‌‌ محصولات و جلب توجه مشتریان از نایلون‌های رنگی استفاده می‌‌‌شود. بر همین اساس طیف گسترده‌ای ‌از نایلون‌های رنگی و مشکی برای عرضه و بسته‌بندی‌‌ محصولات مختلف تولید می‌‌‌شوند. لازم به ذکر است نایلون‌های مشکی و رنگی را نیز می‌‌‌توان در ضخامت، ابعاد و حتی جنس‌های مختلف تولید کرد.

نایلون رنگی و چاپ دار

3_ نایلون دارای چاپ و طرح

بسیاری از کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها برای تبلیغات و افزایش تعداد مشتریان از نایلون‌های چاپ و طرح دار استفاده می‌‌‌کنند. در حال حاضر امکان چاپ طرح‌های گرافیکی و متن بر روی اکثر نایلون‌های بسته‌بندی‌‌‌‌ فراهم است. بنابراین می‌‌‌توانید با خیالی آسوده مشخصات محصول، کارخانه و فروشگاه مورد نظر را بر روی نایلون‌ها چاپ کنید.

کاربردهای نایلون در صنعت

همانطور که گفتیم از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ برای عرضه محصولات در فروشگاه‌های مختلف هم استفاده می‌‌‌شود. از طرفی بسته‌بندی‌‌ محصولات غذایی و سایر تولیدات کارخانه‌ها نیز با استفاده از انواع نایلون به بهترین نحو انجام می‌‌‌شود. بنابراین می‌‌‌توان گفت کاربرد نایلون بسته بندی‌‌‌‌ در صنعت به دو دسته زیر تقسیم می‌‌‌شود:

1_ بسته بندی محصولات غذایی

بهتر است بدانید برای بسته‌بندی‌‌ محصولات غذایی باید از بهترین نایلون‌های تولید شده استفاده شود. در واقع مرغوب و بهداشتی بودن نایلون بسته بندی‌‌‌‌ محصولات غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی از انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ مانند شیرینگ‌ها و سلفون‌ها برای بسته‌بندی‌‌ اولیه تا نهایی محصولات غذایی استفاده می‌‌‌شود. هر یک از کارخانه‌های تولید کننده نیز بنا به نکات مورد نظر خود، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را برای نایلون‌های سفارش داده شده مطرح می‌‌‌کنند.

سلفون میوه و سبزیجات

2_ بسته بندی محصولات صنعتی

در کنار محصولات غذایی متنوع، محصولات صنعتی دیگری نیز تولید می‌‌‌شوند. از قطعات یدکی خودرو و کامپیوتر گرفته تا لوازم خانگی و هر محصول دیگری که تصور می‌‌‌کنید هم با استفاده از انواع نایلون، قابل بسته‌بندی‌‌ هستند. بنابراین ابتدا باید نوع محصول و اولیه یا نهایی بودن بسته‌بندی‌‌ آن‌ها را مشخص کنید. به این ترتیب می‌‌‌توانید طرح دار بودن، ضخامت، ابعاد و سایر مشخصات نایلون‌های بسته‌بندی‌‌ را تعیین کنید.

3_ پوشش رویه

یکی دیگر از کاربردهای نایلون بسته بندی‌‌‌‌ به حوزه کشاورزی مربوط است. از انواع نایلون گلخانه‌ای، مالچ زمین، یو وی و چند محصول دیگر برای بهبود شرایط کشاورزی استفاده می‌‌‌شود. از جمله مهم‌ترین ‌مزایای استفاده از نایلون‌های پوشش رویه در حوزه کشاورزی می‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جلوگیری از کاهش یا افزایش بیش از حد دمای گلخانه
  • ممانعت از ورود حشرات مزاحم به خاک
  • جلوگیری از تاثیرگذاری اشعه یو وی بر محصولات گلخانه‌ای ‌و کشاورزی
  • کمک به حفظ میکروارگانیسم‌های مفید خاک

بنابراین ابتدا باید هدف از انتخاب یک نایلون بسته بندی‌‌‌‌ در حوزه کشاورزی (پوشش رویه) را مشخص کنید تا امکان انتخاب نایلون مناسب فراهم شود.

روش چاپ نایلون

همانطور که گفتیم امروزه امکان چاپ تصاویر گرافیکی و متن بر روی نایلون‌ها نیز فراهم شده است. به این ترتیب تولید کنندگان محصولات مختلف می‌‌‌توانند برای درج مشخصات محصول، تبلیغات و افزایش تعداد مشتریان از روش‌های مختلف چاپ نایلون استفاده کنند. بهتر است بدانید انتخاب روش چاپ به جنس نایلون و طرح مورد نظر وابسته است. بر همین اساس در ادامه مطلب به مهم‌ترین ‌روش‌های چاپ نایلون بسته بندی‌‌‌‌ اشاره می‌‌‌کنیم:

1_ چاپ فلکسو

یکی از رایج‌ترین ‌روش‌هایی که برای چاپ نایلون بسته بندی‌‌‌‌ مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد؛ چاپ فلکسو است. برای استفاده از این روش چاپ؛ کلیشه‌هایی انعطاف پذیر (معمولا لاستیکی) را آماده می‌‌‌کنند. کلیشه‌ها دور غلتک‌های دستگاه چاپ قرار گرفته و پس از آغشته شدن به جوهر، طرح را بر روی نایلون‌ها چاپ می‌‌‌کند. از جمله مهم‌ترین ‌نکاتی که باید در مورد روش چاپ فلکسو بدانید، می‌‌‌توانیم به موضوعات زیر اشاره کنیم:

  • سرعت چاپ فلکسو بالاست.
  • به صرف هزینه‌های مالی چندان زیادی نیاز ندارد.
  • در این روش چاپ می‌‌‌توان از 6 رنگ مختلف استفاده کرد.

به این ترتیب می‌‌‌توانید انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ را با استفاده از روش چاپ فلکسو، به صورت طرح دار سفارش دهید.

2_ چاپ سیلک

برای استفاده از روش چاپ سیلک هم باید کلیشه‌هایی مناسب تهیه شوند. با این تفاوت که کلیشه‌های چاپ سیلک، لاستیکی نبوده و ساختاری متفاوت دارند. بر همین اساس باید در مورد چاپ سیلک از نکات زیر مطلع باشید:

  • ابتدا طرح مورد نظر بر روی یک توری حک می‌‌‌شود.
  • سپس قسمت‌های غیر رنگی طرح را مسدود نگه داشته و به یک ماده شیمیایی مخصوص آغشته می‌‌‌کنند.
  • برای محکم نگه داشتن توری آماده شده نیز آن را در داخل یک قاب قرار می‌دهند، به این ترتیب کلیشه ساخته می‌شود. 
  • با عبور غلتک‌های دستی یا ماشینی از روی این کلیشه‌ها؛ طرح بر روی نایلون چاپ می‌‌‌شود.
  • روش چاپ سیلک برای تناژ پایین هم قابل استفاده است.
  • از طرفی هر چه قدر جزئیات توری آماده شده بیشتر باشد؛ طرح چاپ شده زیبا و دقیق‌تر خواهد بود.

لازم به ذکر است در حال حاضر انواع مختلفی از چاپ سیلک مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند. از جمله مهم‌ترین ‌روش‌های چاپ سیلک نیز می‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چاپ ترام
  • سیلک معمولی
  • روش پلاستی زول
  • چاپ با لاک حساس برجسته آبی

برای انتخاب روش چاپ سیلک مناسب باید به نکات مختلفی توجه شود. بنابراین بهتر است ابتدا با متخصصان و مشاوران شرکت‌های چاپ نایلون بسته بندی‌‌‌‌ معتبر مشورت کنید.

3_ چاپ هلیوگراور

چاپ هلیوگراور یا روتوگراور یک روش چاپ تقریبا گران قیمت است، زیرا به تهیه کلیشه‌های فلزی نیاز دارد. بنابراین استفاده از روش هلیوگراور برای چاپ نایلون در تناژ پایین، مناسب نیست. در این روش که به عنوان چاپ گود هم شناخته می‌‌‌شود؛ طرح‌ها باید بر روی کلیشه‌های فلزی به صورت فرو رفته و گود، حکاکی شوند. حکاکی طرح‌ها نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌‌‌شود. به این ترتیب جوهر چاپ درون حفره‌ها قرار گرفته و با تماس کلیشه و نایلون، طرح بر روی نایلون چاپ می‌‌‌شود.

4_ چاپ افست

چاپ افست از جمله روش‌های مقرون به صرفه و با کیفیت چاپ نایلون محسوب می‌‌‌شود. با استفاده از چاپ افست می‌‌‌توانید تناژهای مختلف از نایلون بسته بندی‌‌‌‌ را طرح دار کنید. به طور کلی فرآیند چاپ افست نیز شامل مراحل زیر است:

  • طرح مورد نظر بر روی سطح‌های فلزی حک شده و به اولین غلتک از دستگاه چاپ افست متصل می‌‌‌شود.
  • با استفاده از جوهر و تماس غلتک اول با دوم؛ طرح‌ها بر روی غلتک لاستیکی دوم حک می‌‌‌شوند.
  • در نهایت نایلون بر روی غلتک سوم قرار گرفته و در اثر برخورد با غلتک دوم؛ طرح بر روی نایلون چاپ می‌‌‌شود.

بهتر است بدانید تصاویر چاپ شده با استفاده از روش افست، کیفیت بسیار خوبی دارند.

روش فروش نایلون

کسانی که قصد ثبت سفارش نایلون بسته بندی‌‌‌‌ برای کارخانه‌ها یا حتی فروشگاه‌های مختلف را دارند؛ باید با روش‌های خرید و فروش نایلون هم آشنا باشند. به طور کلی انواع نایلون بسته بندی‌‌‌‌ به دو صورت نامبرده در ادامه مطلب به فروش می‌‌‌رسند:

1_ کیلویی

نایلون‌هایی که به صورت کیلویی به فروش می‌‌‌رسند؛ به یکدیگر متصل نبوده و تکی هستند. نایلون‌های دسته دار، زیپ دار و موارد این چنینی به صورت کیلویی فروخته می‌شوند. از طرفی هر چه قدر تناژ سفارش بیشتر باشد، قیمت نایلون نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

2_ رولی

سلفون استرچ‌ها، نایلون‌های گلخانه‌ای، ‌شیرینگ‌ها و غیره از جمله نایلون‌هایی هستند که به صورت رولی فروخته می‌‌‌شوند. در واقع هر نوع نایلونی که ساختار خاصی ندارد؛ در قالب رول به فروش می‌‌‌رسد. به این ترتیب می‌‌‌توانید هر میزان از نایلون را که در نظر دارید برش زده و از بقیه رول جدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک، شماره همراه خود را وارد نمایید.