لفاف بسته بندی انعطاف پذیر چیست؟

نام نویسنده: مریم حیدری
لفاف بسته بندی انعطاف پذیر چیست؟

انواع لفاف بسته بندی انعطاف پذیر، راهکاری مطمئن در حفظ و ثبات کیفیت محصولات مشتریان و تقویت برندهای مطرح در زمینه صنایع غذایی و بهداشتی هستند. بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند به طوری که در رویداد Global Pouch که در ماه ژوئن سال 2017 در میامی برگزار شد، چشم انداز بسیار جالبی درباره‌ی رشد بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر به صورت کلی و پاکت‌ها به صورت منحصر به فرد ارائه شد. استفاده از لفاف‌های بسته‌بندی در میان برندهای تجاری تا 26 درصد افزایش داشته و 31 درصد دیگر این برندها نیز استفاده از لفاف‌های انعطاف‌پذیر را تا 5 سال آینده افزایش خواهند داد.

چرا لفاف بسته بندی انعطاف پذیر؟

گزارش‌های موجود حاکی از این است که در زمینه بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر رشد چشمگیری رخ داده است. اما از دیگر نظرسنجی‌های انجام شده در این زمینه به این امر نیز پی برده شده که انواع لفاف بسته بندی انعطاف پذیر جایگزین بسیار مناسبی برای بسته‌بندی‌های سخت بوده‌اند. دلیل این امر آن است که هزینه‌های تولیدی آن بسیار پایین‌تر است و دیگر اینکه در زمینه زنجیره تامین کارایی بهتری را ارائه می‌دهند. و این امر نیز به دلیل تقاضای بالای مصرف کنندگان است.

لفاف بسته بندی چیست؟ بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر یا لفاف‌های بسته‌بندی، جهت پکیجینگ هرگونه مواد غذایی مانند میوه‌های تازه، سبزیجات و مواد بهداشتی به منظور کاهش وزن بسته‌­ی مورد نظر و یا مواد لبنی همچون شیر قابل استفاده هستند. همچنین، این نوع از بسته‌بندی عاملی مهم در نگهداری بهتر بسیاری از محصولاتی است که پاستوریزه هستند. طیف وسیعی از برندهای حال حاضر، از این گونه بسته‌بندی استفاده می‌کنند. اخیراً نیز شاهد گرایش گسترده صاحبان صنایع برای بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر آب میوه‌­های تازه، غذاهای آماده، انواع سالاد‌ها و سس‌ها هستیم.

از دیگر ویژگی­‌های این نوع از بسته بندی می‌توان به راحتی در حمل و نقل اشاره کرد. انواع لفاف بسیار سبک وزن هستند و به طور خاص به دلیل سهولت در حمل‌ونقل مورد استقبال قرار گرفته است. لفاف‌های بسته‌بندی دارای قابلیت مناسب چاپ‌پذیری به صورت شفاف و مات نیز هستند.

یکی از انواع مهم لفاف‌های بسته‌بندی، پاکت‌ها هستند که جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه‌ها و قوطی‌ها به شمار می‌روند. این نوع از بسته‌بندی برای انواع سوپ، سس، غذای کودک، غلات صبحانه، آجیل و انواع آبمیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. گسترش استفاده از این نوع بسته‌بندی باعث شده است تا مصرف آن در میان دیگر محصولات همچون ترشی، زیتون، خامه و… نیز فراگیر شود.

مزیت‌های لفاف بسته‌بندی انعطاف پذیر

علاوه بر مواردی که در بخش‌های قبل گفته شد، این لفاف‌ها مزیت‌های دیگری نیز دارند که باعث می‌شود یک انتخاب عالی برای بسته‌بندی انواع مواد خوراکی، بهداشتی و… باشند.

  • ویژگی آسان باز شو بودن
  • وزن سبک
  • حفظ طعم، بافت، مواد معدنی و ویتامین‌ها
  • افزایش طول عمر محصولات
  • افزایش دهنده سرعت بسته‌بندی

ما در گروه صنعتی پما، راهکارهایی را در زمینه نگهداری و حفظ محصولات در جهت رفع نیاز های مشتریان همواره ارائه می‌نماییم. به جرات می توانیم بگوییم که یکی از پیشروان در این صنعت بزرگ به شمار می‌رویم. بهبود فرایند بسته‌بندی در کارخانه‌ها و صنایع، تولید بهترین محصولات قابل بازیافت و همکاری با مجموعه‌های برتر تولیدی از افتخارات ما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک، شماره همراه خود را وارد نمایید.