تفاوت شیرینگ با استرچ بسته‌بندی چیست؟

نام نویسنده: مریم حیدری
تفاوت شیرینگ با استرچ بسته‌بندی چیست؟

تفاوت شیرینگ با استرچ چیست؟ بسته‌بندی شیرینک (نایلون) و استرچ (سلفون پالت) هر کدام برای چه محصولی مناسب هستند؟ گاهی اوقات این اصطلاحات به جای یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما آنها فرایندهای بسیار متفاوتی با کاربردهای ایده‌آل متفاوت هستند.

بسیار از مردم زمانی که می‌گویند شیرینک منظورشان فیلم استرچ است و این دو را در بسیاری از مواقع با یکدیگر به اشتباه می‌گیرند و به کار می‌برند. به طور خلاصه بسته‌بندی شیرینک شامل گرماست اما بسته‌بندی استرچ شامل گرما نمی‌باشد. با پوشان پلاستیک همراه باشید تا با جزئیات این دو و تفاوت بینشان بیشتر آشنا شوید.

پلاستیک بسته بندی استرچ

بسته‌بندی استرچ در مقابل بسته‌بندی شیرینک

به طور کلی بسته‌بندی کششی و بسته‌بندی شیرینک از ورقه‌های پلاستیکی نازک ساخته می‌شوند که معمولاً شفاف هستند؛ اما ممکن است روی رول شبیه به هم به نظر برسند، ولی دارای مواد و عملکرد متفاوتی دارند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم:

  1. روکش کششی یا همان استرچ رپ یک فیلم پلاستیکی قابل کشش است که در اطراف یک پالت یا جسم تحت کشش پیچیده می‌شود. فیلم استرچ به محصول می‌چسبد، بنابراین در هنگام استفاده از بار را کنار هم نگه می‌دارد. نایلون استرچ هنگامی که محکم بسته می‌شود، خاصیت ارتجاعی طبیعی آن بار را به طور ایمن نگه می‌دارد. همچنین خوب است بدانید فیلم کششی معمولاً از یک پلاستیک پلی‌اتیلن نازک ساخته می‌شود. برای حمل کالاهای بزرگ، بسته‌بندی استرچ بهترین است.
  2. نایلون شیرینک یک پلاستیک نازک پلی الفین است. به جای پیچاندن چندین لایه از مواد، یک لایه از نایلون شیرینک به طور آزاد در اطراف یک شی می‌پوشانند. هنگامی که گرما اعمال می‌شود، مواد منقبض می‌شوند تا به شکل محکمی با شکل مورد بسته‌بندی مطابقت داشته باشد. این فیلم را می‌توان با قراردادن شی پیچیده شده در یک تونل یا اجاق خودکار تسمه نقاله یا با استفاده از یک تفنگ حرارتی دستی جمع کرد تا محکم شود. انواع شیرینک را دور بسته‌بندی بطری‌های نوشیدنی و آب‌ معدنی می‌توانید مشاهده کنید.
فیلم استرچ بهترین انتخاب برای بسته بندی پالت

مزیت‌ها و کاربردهای فیلم استرچ

روکش کششی یا استرچ رپ بسیار متنوع است و می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار بگیرد. از رطوبت و گرد و غبار محافظت می‌کند و اجسام را به طور ایمن نگه می‌دارد. در اینجا به چند مورد از مزایای کلیدی این فیلم استرچ اشاره می‌کنیم:

  • بسیار مقرون به صرفه
  • قابل اجرا با دست و بدون ابزار مخصوص
  • قابل استفاده با محصولات حساس به گرما
  • دارای طیف گسترده‌ای از انواع، گیج‌ها و رنگ‌ها برای کاربردهای مختلف، از جمله انواع مات و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر سوراخ شدن و پارگی
  • مانع جابه‌جایی بار و یک نگهدارنده مطمئن

استرچ رپ یا همان پوشش‌های کششی معمولاً برای پالت‌سازی، تثبیت بار و بسته‌بندی اشیاء، مدیریت موجودی یا فروش استفاده می‌شود. این برای بسته‌بندی بارهایی که شکل نسبتاً منظمی دارند، مانند جعبه‌های روی پالت، بسیار مؤثر است. با این حال، برای بارهای نامنظم‌تر نیز می‌توان از گیج‌های سنگین‌تر استفاده کرد. انتقال بار به نقاط دورتر با استفاده از انواع نایلون شرینک، انجام می‌شود.

بسته بندی شیرینگ مناسب میوه و سبزیجات

 مزیت‌های و کاربردهای بسته‌بندی شیرینک

روکش شیرینک کاربردها و مزایای خاص خود را دارد. شیرینک مانند روکش استرچ، از رطوبت و گرد و غبار محافظت می‌کند. با شکل یک شی منطبق می‌شود و محکم‌تر است. در نتیجه برای وسایل بسیار نامنظم نگهداری بهتری کنار هم فراهم می‌کند. برخی از مزیت‌های کلیدی روکش شیرینک عبارت‌اند از:

  • شفافیت بهتر برای دیدن محصولات
  • کاهش جابه‌جایی و نگهداری منظم اجسام کنار هم
  • احتمال آسیب کمتر به سطح آیتم موردنظر
  • به حداقل رساندن اکسیژن داخل بسته
  • جلوگیری از نشتی

بسته‌بندی شیرینک یک انتخاب عالی برای محافظت از محصولات و بسته‌بندی آنها برای فروش است. از شیرینک به طور گسترده‌ برای بسته‌بندی مواد غذایی مانند انواع گوشت مرغ، ماهی، پنیر و سبزیجات استفاده می‌شود. ساختار شیرینک به گونه‌ای است که اکسیژن را در بسته به حداقل می‌رساند و در نتیجه نرخ فاسد شدن کاهش می‌یابد. همچنین برای بسته‌بندی بسیاری از محصولات مصرفی یک انتخاب عالی است. در حالی که گاهی اوقات از آن برای پالت سازی استفاده می‌شود، اما در مقایسه با استرچ خیلی کمتر است. معمولاً فقط در شرایطی استفاده می‌شود که جسمی که قرار است پالت بندی شود بسیار نامنظم باشد. اجسام نامنظم بسیار بزرگ مانند قایق‌ها، مبلمان پاسیو یا تجهیزات صنعتی گاهی اوقات برای محافظت از آنها برای ذخیره‌سازی یا حمل‌ونقل بسته‌بندی می‌شوند.

شیرینک نایلون

جمع‌بندی

فرقی نمی‌کند به روکش کششی استرچ یا بسته‌بندی شیرینک نیاز داشته باشید، پوشان پلاستیک بهترین را با توجه به درخواست و صنعت به شما پیشنهاد می‌دهد. کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای دریافت قیمت نایلون شیرینک، فیلم استرچ و فیلم پلی اتیلن با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

2 در مورد “تفاوت شیرینگ با استرچ بسته‌بندی چیست؟”

  1. سلام و وقت بخیر.
    ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین؛ دو مورد فکر کنم نیاز به تصحیح داشته باشه، که البته اگر من اشتباه میکنم لطفا راهنماییم کنین.
    1-نایلون شیرینک یک پلاستیک نازک پلی الفین است
    بسته‌بندی کششی و بسته‌بندی شیرینک از ورقه‌های پلاستیکی نازک ساخته می‌شوند:

    فیلم شرینک خیلی هم نازک نیست، در ضخامت های 80 ، 90 میکرون و حتی بالای 100 هم تولید و استفاده می شود.
    2-انتقال بار به نقاط دورتر با استفاده از انواع نایلون شرینک، انجام می‌شود:

    حمل و نقل راه دور به وسیله استرچ نیز امکان پذیر می باشد، همانطور که در تب های دیگر به آن اشاره شده است.

    1. مریم حیدری

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از توجه تون
      برای ضخامت حق با شماست اما در کل، اندازه میکرون کم حساب میشه و معمولاً شرینک از استرچ ضخیم‌تر تولید میشه.
      برای مورد دوم هم بله درسته، هر دو محصول (استرچ و شیرینگ) برای حمل و نقل به نقاط دور مناسب هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پوشان پلاستیک، شماره همراه خود را وارد نمایید.